Alla inlägg den 8 augusti 2008

Av Peter - 8 augusti 2008 23:00

Snart i alla fall men inte än. Det är ganska skönt och lugnt den här kvällen i min ensamhet. Har suttit och kikat lite här på skärmen, kikat lite på sammandraget på OS-invigningen och har precis köpt en present till brorsan som fyller år imorgon, jag hade ju en present i form av whiskyprovning, men då blev han bjuden på kalas och valde det istället, så då fick man ge sig på jakt efter nåt annat att ge honom. Han blir nöjd.


Hade tänkt ta en rejäl sovmorgon imorgon, men jag kollade på OS-programmet och såg att det kanske inte går, det är lite grejer jag vill se, men det är inte helt livsviktigt direkt, men ganska kul i alla fall. Det kommer nog att bli några timmars tvtittande framöver skulle jag tro. Det finns vissa grenar jag inte missar. "Min" sport, kanot, ska jag bara se och där kan vi ju till och med få medalj tror jag. Sen missar man ju inte friidrotten heller, där får vi ett par medaljer i alla fall. God Natt!

Av Peter - 8 augusti 2008 16:33

Så var jag hemma igen efter en vecka i Hälsinglands skogar. Oskar och hans mamma är kvar till söndag, jag åkte hem idag för imorgon ska jag till Bodåsgruvan och provsmaka min whisky som varit lagrat där i drygt ett år nu. Det ser jag fram emot. Så idag när dom andra gick ner till sjön i duggregnet för att fiska satte jag mig bakom ratten och styrde hemåt på vägar som göder min formulaoneförardröm, fast det är väl lite försent att uppfylla såna drömmar nu, men det är kul att köra bil och lyssna på hög musik man gillar under tiden. Vi har inte direkt haft någon tur med vädret där uppe i stugan, men det går ändå på nåt sätt. Två dagar har det varit skapligt i alla fall.


I onsdags kväll satt vi och kikade på när IFK Göteborg skulle ta sig vidare i Champions Leaguekvalet, men det gick inte så bra. Det såg väldigt bra ut, dom tog ledningen två gånger men Basel kvitterade båda gångerna, men 2-2 hade räckt för avancemang, men domaren ville annat, han dömde en straffspark för Basel som inte var i närheten av straff, och det är stor jävla skandal. Straffen satte dom såklart och IFK var tvugna att jaga livet ur sig för att kvittera, men då gick det som det gör allt för ofta, dom släppte in ett till mål och äventyret var över. Jag var fan skogstokig där ute i vildmarken, men jag behärskade mig och slängde ur mig lite svordomar... Sen var jag så upprörd att jag inte kunde sova den natten heller... Om det kändes så för mig, undrar hur det kändes för IFK Göteborg, den där domartabben kostade dom några miljoner...


Jag är fortfarande arg, men nu är jag hemma och imorgon har IFK en match i Allsvenskan, och stackars, stackars Örebro som kommer att få smaka på Blåvitts vansinne... Jag missar större delen av matchen, jag ska ju smaka på andra saker då.

Ovido - Quiz & Flashcards