Direktlänk till inlägg 24 augusti 2008

Slut I Rutan

Av Peter - 24 augusti 2008 20:31

Då var dom olympiska spelen slut för den här gången, ganska så skönt tycker jag. Nu slipper man gå upp mitt i natten och kika på idrott under ledigheten, men det har varit lite kul i alla fall. Det gick ju inget bra för svenskarna direkt, men några glädjetjut har man fått ur sig i alla fall. Det började ju hyfsat med två cykelsilver, helt otippat och så kom tennissilvret och ridsilvret och ett seglingsbrons, det är det vi har att glädjas åt. Ett brons till tog vi ju också men det blev vi av med lika fort, och lika bra var väl det...


Friidrottarna misslyckades allihop, eller vad man ska säga. Wissman fick ju springa final på 400 meter och det är ju inte illa. Men Holm, Klüft och Kallur misslyckades ju totalt. Mest synd tycker jag om Kallur som föll i häcksemin, vilket skit... Dom andra friidrottarna hade vi väl inte direkt några större förhoppningar på. 


Kanotisterna gick väl så där, jag hade inte räknat med medaljer, men hoppas gjorde jag in i det sista. Anders Gustafsson slutade sjua på K1 500 meter, och Markus Oscarsson sexa på K1 1000 meter. Jag är lite oroad över min sport, jag kollade på K4:orna och blev förvånad över att det var så några länder som ställde upp med såna. Fyra farkoster i en distans för damerna är ju katastrofalt, ändå körde dom "semifinal" där en båt åkte ur och dom andra tre gjorde upp om valörerna på medaljerna. Samma lika hos herrarna där dom körde "semi" med nio kanoter, sex försvann. Mycket märkligt. Kanot håller på att dö ut verkar det som, annars skulle man väl skicka fler kanotister och ställa upp i alla kategorier. Synd tycker jag. Men det är ingen sport man tjänar några pengar på, så...


Sen hade vi ju andra "medaljhopp" i andra grenar men det gick inte det heller. Annars har man ju fått njuta av andra länders framgångar och det har varit roligt. Nu är det fyra år till nästa spel, eller två, det blir ju vinter-os också och det är ju nästan lika kul det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 10 december 2008 09:27

Det här blir det sista inlägget på den här bloggen, jag flyttar hit; http://petersbloggerier.blogspot.com och fortsätter som om ingenting har hänt. Jag trivs bättre där borta liksom. Jag ber om ursäkt till alla som läser här ifall det ställer till li...

Av Peter - 9 december 2008 11:28

Matchen igår alltså... Jag som hade satsat pengar på att Brynäs skulle vinna borta mot Frölunda, men matchen hinner knappt komma igång innan BIF ligger under med 3-0... Brynäs var nästan lika dåliga som domaren, men BIF repade sig lite, det gjorde in...

Av Peter - 8 december 2008 18:38

Måndag. Måndagar brukar ju inte vara några höjdardagar och det har den här måndagen inte varit heller. Det har inte hänt nåt särskilt spännande. Vi var ute och med Oskar så han skulle få åka lite skidor, men det gick inte så bra... Skidorna "vickade"...

Av Peter - 7 december 2008 21:24

Jo, det blev en sväng till Furuviksparken idag. Oskar ville träffa tomten så vi åkte dit och kikade på julmarknaden. Sonen fick träffa tomten och sitta i knä på honom, och naturligtvis strejkade min kamera, det fanns inget objektiv monterat stod på d...

Av Peter - 7 december 2008 10:12

Vi kanske åker till Furuviksparken på julmarknad idag. Vi har inte bestämt oss än, men det verkar som om det skulle vara sista chansen före jul nu... Oskar och hans mamma är på simhallen och minisimmet för sista gången den här terminen, jag stannade ...

Ovido - Quiz & Flashcards