Direktlänk till inlägg 24 juni 2008

Svår Abstinens

Av Peter - 24 juni 2008 23:31

Uppehållet i fotbolls-em blev för svårt att uthärda, jag blev tvungen att gå ner på Stålringen och kika på vårt lag i div 4. Det var typ jättemånga år sedan jag såg en seriematch i fotboll med ortens a-lag... Egentligen gick jag ner för att se våran sommarjobbare spela, styrelsen från klubben kom ner på jobbet igår och ville att han skulle spela dom tre sista matcherna före sommaruppehållet, allt för att försöka kravla sig upp från sista platsen i serien. HAIF saknade inte chanser kan jag säga, och gör man inte mål på såna där lägen dom hade då blir det svårt att kravla sig nånstans. Dom fick stryk, 0-1, idag med, mot Stensätra. Dino Söderholm avgjorde för bortalaget, men jag gillar bra mycket mer att se honom i SAIK-tröjan på vintrarna, och han är bra mycket bättre på bandy än fotboll också kan jag tala om. Så där är det i fotboll, bästa laget vinner inte alltid, men frågan är om HAIF är bra eller inte. Förmodligen inte eftersom dom ligger där dom ligger, en tabell ljuger aldrig.


Efter matchen åkte jag hem och tittade på film. Arn - Tempelriddaren. Det var kanonbra, tycker jag då. Se den om ni har möjlighet. Själv ska jag gå och sova och imorgon blir det en utflykt till Furuviksparken, då ska jag försöka få en större orm runt halsen, än den på Parken Zoo i Eskilstuna.. 

 
 
Rosa

Rosa

25 juni 2008 21:34

Har varit och sett sonens lag spela sista matchen inför sommaren. Det blev oavgjort. Något som det inte fick bli eftersom de var serieledare. Sonen berättade att de fick hur mycket skäll som helt efter matchen. Otacksamt tänker jag som såg hur de kämpade. Nu kollar vi Turkiet-Tyskland.
OM DU VILL så har du en utmaning i min blogg.

http://blogg.aftonbladet.se/150

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 10 december 2008 09:27

Det här blir det sista inlägget på den här bloggen, jag flyttar hit; http://petersbloggerier.blogspot.com och fortsätter som om ingenting har hänt. Jag trivs bättre där borta liksom. Jag ber om ursäkt till alla som läser här ifall det ställer till li...

Av Peter - 9 december 2008 11:28

Matchen igår alltså... Jag som hade satsat pengar på att Brynäs skulle vinna borta mot Frölunda, men matchen hinner knappt komma igång innan BIF ligger under med 3-0... Brynäs var nästan lika dåliga som domaren, men BIF repade sig lite, det gjorde in...

Av Peter - 8 december 2008 18:38

Måndag. Måndagar brukar ju inte vara några höjdardagar och det har den här måndagen inte varit heller. Det har inte hänt nåt särskilt spännande. Vi var ute och med Oskar så han skulle få åka lite skidor, men det gick inte så bra... Skidorna "vickade"...

Av Peter - 7 december 2008 21:24

Jo, det blev en sväng till Furuviksparken idag. Oskar ville träffa tomten så vi åkte dit och kikade på julmarknaden. Sonen fick träffa tomten och sitta i knä på honom, och naturligtvis strejkade min kamera, det fanns inget objektiv monterat stod på d...

Av Peter - 7 december 2008 10:12

Vi kanske åker till Furuviksparken på julmarknad idag. Vi har inte bestämt oss än, men det verkar som om det skulle vara sista chansen före jul nu... Oskar och hans mamma är på simhallen och minisimmet för sista gången den här terminen, jag stannade ...

Ovido - Quiz & Flashcards