Direktlänk till inlägg 10 juni 2008

Det Brinner

Av Peter - 10 juni 2008 18:41

Men lyckligtvis regnar det också, det är väl inget jätteregn, men lite hjälper det väl till i alla fall. Det brinner i skogarna runt omkring, det började med en planerad hyggesbränning hörde jag, och det kan man ju tycka vad man vill om. Snustorrt överallt, och storm, det kanske var dömt att misslyckas liksom. Men det kanske har lugnat ner sig lite nu, det var länge sedan jag hörde helikoptrarna mullra förbi över hustaken, så brasan kanske är under "kontroll". Det brann i skogen bakom Oskars dagis också, men det trodde inte larmtjänst på till en början, men till slut skickade dom några bilar dit också... "Nä, det brinner vid hyn", sa dom på larmtjänst... "ja, men det brinner här bakom också" fick dagispersonalen tala om... Vi har blivit uppmanade att stänga alla fönster, dörrar och ventilation och det har vi gjort, vi har befunnit oss i dimma hela eftermiddagen, så vi hade inget val... Men det är kul när det händer lite...


Och för er som undrar så har jag inte amputerat foten än, jag kanske klarar mig ändå. Och gräsmattan blev inte klippt idag heller, jag hade ingen gasmask hemma.

 
 
Rosa

Rosa

10 juni 2008 23:21

Kul när det händer nå´t, isch. Jag är rädd för bränder, särskilt skogsbränder. Vi var på Samos för ett par år sedan hela familjen och det var inte kul. Rädda blev vi. Alla blev evakuerade utom norrmännen och svenskarna. Säger en hel del om vårt värde eller hur? Men gud så skönt det var att slippa alla andra turister och det bara var vi kvar på den lilla ön. Hoppas att det ordnar sig trots allt så att gräsmattan blir klippt och foten bättre.
Måste berätta, vi blev kallade till den "fotbollsklubben" ikväll och sonen har fått ett spelkontrakt. Fyller 16 i sommar. Vi tycker det är helt fantastiskt. Sonen säger: det är ju bara ett papper. Men vi tänker, inte vilket papper som helst. Men nu uppstår fenomenet agenter. Hade inte en aning om att sådana fanns mer än i teatervärlden, men vad är skillnaden?
Åsså fantastiska Zlatan. (Sonen har också ett Z:a namnt och hans andra namn har Zlatans son, lite lustigt.)

http://blogg.aftonbladet.se/150

 
gUNNAR

gUNNAR

11 juni 2008 10:51

Hej
Ja nu hoppas jag på mer regn o minskad blåst.Otäckt med alla bränder som blossar upp här o där.

http://blogg.aftonbladet.se/5859

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 10 december 2008 09:27

Det här blir det sista inlägget på den här bloggen, jag flyttar hit; http://petersbloggerier.blogspot.com och fortsätter som om ingenting har hänt. Jag trivs bättre där borta liksom. Jag ber om ursäkt till alla som läser här ifall det ställer till li...

Av Peter - 9 december 2008 11:28

Matchen igår alltså... Jag som hade satsat pengar på att Brynäs skulle vinna borta mot Frölunda, men matchen hinner knappt komma igång innan BIF ligger under med 3-0... Brynäs var nästan lika dåliga som domaren, men BIF repade sig lite, det gjorde in...

Av Peter - 8 december 2008 18:38

Måndag. Måndagar brukar ju inte vara några höjdardagar och det har den här måndagen inte varit heller. Det har inte hänt nåt särskilt spännande. Vi var ute och med Oskar så han skulle få åka lite skidor, men det gick inte så bra... Skidorna "vickade"...

Av Peter - 7 december 2008 21:24

Jo, det blev en sväng till Furuviksparken idag. Oskar ville träffa tomten så vi åkte dit och kikade på julmarknaden. Sonen fick träffa tomten och sitta i knä på honom, och naturligtvis strejkade min kamera, det fanns inget objektiv monterat stod på d...

Av Peter - 7 december 2008 10:12

Vi kanske åker till Furuviksparken på julmarknad idag. Vi har inte bestämt oss än, men det verkar som om det skulle vara sista chansen före jul nu... Oskar och hans mamma är på simhallen och minisimmet för sista gången den här terminen, jag stannade ...

Ovido - Quiz & Flashcards