Alla inlägg under september 2008

Av Peter - 11 september 2008 10:42

...och väntar på rörmokaren som aldrig kom igår. Han ringde på kvällen och sa att det "strulat" så han skulle komma idag istället, vid lunchtid... Vid lunchtid ska jag på fotbollslandskamp, jag och Oskar så då får han klara sig själv här hemma.


Jag har hunnit med att lämna sonen på dagis, fast han inte ville idag, och så har jag kört ett pass på gymmet, varit och handlat och nu sitter jag här igen. Det är min sista lediga dag för den här gången, imorgon börjar jag jobba igen, sju skift sen fem dagar ledigt, sen sju skift igen, sen blir det en vecka i spanien.

Av Peter - 10 september 2008 18:50

Jag får se VM-kvalen på tv:n ikväll, det blev tydligen inga avhopp i sista sekunden, ingen ringde, men om någon hade gjort det så var jag i alla fall inte hemma för jag och Oskar åkte till Sandviken och badade när jag hade hämtat han på dagis... Det var kul. Imorgon ska jag gå ner till fotbollsarenan här nere och kika på en ungdomslandskamp mellan Sverige - Finland. P 18 laget är det som spelar. Och matchen börjar 12:00 av någon anledning, en konstig tid att lägga en match på med tanke på att folk jobbar då liksom, men skolarna får ledigt och får gå på matchen, annars hade det väl inte blivit någon publik... Jag hämtar sonen på dagis då ochsen åker vi direkt ner och kikar på matchen, eller tittar så mycket det går i alla fall, jag kan tänka mig att Oskar inte står ut hela matchen :)


Och så har jag varit ut och powerwalkat på eftermiddagen. Eftermiddagsmotion är inte bra, det kändes som om jag trampade på ett löparband i över en timme, jag kände direkt när jag hade raglat ner för berget genom skogen och kommit ut på gåbar väg att det skulle bli en tung timme och jag kände inte  fel... Morgonmotion är bättre, helst före frukost... Så här såg det ut idag. Det ser ut som om gps-klockan har missat lite, för jag gick samma väg två varv, jag genade inte över tomter och gick inte i skogen...

Av Peter - 10 september 2008 09:11

Har lämnat sonen på dagis, han ska vara där två timmar idag. Egentligen borde jag göra nåt nyttigt, men det lutar väl åt att jag blir sittandes här... Jag väntar på rörmokaren också, han som ska byta ut en kran på lilla toan åt oss. Ja, jag borde kunna göra det själv, men när det finns folk som bara gör sånt så får dom göra det. Jag väntar också på att Stina Berges cd ska dimpa ner i postlådan, men den kommer nog inte idag, så istället går hennes låtar på MySpace, det duger så länge. Det är jävligt bra kan jag säga... I alla fall lite bättre än Mora Träsk som jag får lyssna på dagarna i ända, så det gäller ju att passa på att lyssna på nåt annat nu när sonen tillbringar tid på dagis. Dessutom har jag en liten förhoppning om att kunna åka på VM-kvalmatch idag också, men det vill till att det blir nåt återbud på resan som går härifrån med den lokala fotbollsklubben. Men tillsvidare ska jag fortsätta att göra ingenting...

Av Peter - 9 september 2008 10:27

Så har jag varit med Oskar på dagis efter hans sommarlov, han ska skolas in på Solen, avdelningen med dom större barnen. Han hamnade i gruppen Nassarna... En del tycker det låter lite otäckt av förståeliga anledningar, men där på Solen har dom ett Nalle Puh-tema, så minstingarna på avdelningen   hamnar i Nassegruppen, sen blir dom Nalle Puhare och till sist Tigrar. Så det är inte så konstigt som det kan låta... Det gick bra, vi var bara där ett litet tag och pratade med fröknarna. Oskar gömde sig bakom mig hela tiden och sa inte ett ord förrän vi kom ut till bilen igen. Imorgon ska jag lämna honom där i två timmar och det kommer nog att bli bra det med, han är ju en stor kille nu, och på fredag blir han där hela dagen då både jag och hans mamma jobbar förmiddag. Det går nog bra det med.

Av Peter - 8 september 2008 17:09

Fy Fan rent ut sagt... Åkte ner till gymet och körde mitt pass där, men frågan är om man skulle gjort efter att ha jobbat tre nätter på raken..? Det kändes som om jag skulle dö. Redan på cykeln höll jag på att bryta ihop. 30 minuter kändes som flera timmar, och sedan var maskinerna tyngre än någonsin. Aldrig mer träning efter tre nätter... Men annars är det bara bra, jag hade minskat i vikt lite till veckan som gick, inte så mycket men åt rätt håll i alla fall så nu är det bara att hålla i och kämpa på. Nu ska jag göra mig lite mat också, får se vad det blir, man är ju ingen mästerkock direkt...

Av Peter - 7 september 2008 17:40

Jag tog nytt pers i två varv runt hammardammen så här i paralympicstider, trots att jag kämpat mig igenom två nätter och var lite trött och seg idag. Fast egentligen tror jag att jag har gått fortare förut, men inte i den här versionen av mitt nya liv... Här kan ni begrunda min supersnabba runda.


Nu har jag i alla fall bara en natt kvar, sedan är jag ledig till fredag förmiddag. Ska bli skönt efter en tuff start efter semestern. Sonen ska skolas in på en ny avdelning på dagis nästa vecka också, det kommer ju att gå bra eftersom han springer in på den där avdelning titt som tätt i alla fall, han vill leka med dom större barnen nämligen, så därför brukar han smita in dit. Själv ska jag gå in på tredje veckan av mitt alldeles nya liv, och det ska väl gå bra det med, det är kul att motionera mera. Hellre aktiv idag, än radioaktiv imorgon, som Stig Vig i Dag Vag sjöng... Så nu ska jag gå och sova mig pigg till nattskiftet, det kommer att bli en baggis i natt. Säkert.

Av Peter - 6 september 2008 14:18

En djävuls natt är gjord, två kvar, och den ikväll är värre än nåt annat, speciellt nu när man är förpassad till reglerar hytterna och får springa i ett kör fram och tillbaka, en halvtimme i första hytten, en halvtimme i nästa, en halvtimme i nästa ändå, en halvtimmes rast, sen börjar det om. Jag går avbytare... Hur vedervärdigt som helst...


I morse sov jag bara till halv elva, kom hem sex. Vi åkte in till Falun och kikade på Mora Träsk. Allt för sonen vet ni. Oskar var lite småblyg, han tyckte det var konstigt att dom där som finns på tv:n (dvd) annrs var där helt verkliga. Men han tyckte det var roligt i alla fall sa han. Nu är jag hemma igen, skall käka och gå och sova tills jag ska ut och jobba igen... God natt.

Av Peter - 5 september 2008 16:38

Idag har jag varit iväg och lämnat mobilen på lagning. Igen. Det är tredje gången jag lämnar en mobil där och varje gång säger dom; Tyvärr har vi ingen lånetelefon kvar, den sista gick ut precis... Fan också, hur kan jag pricka in det jämt..? Fast dom har inga lånetelefoner, så det skulle ju vara bättre om dom bara sa det istället, men det låter väl inget bra kanske... Två veckor skulle det ta den här gången, så jag får väl klara mig med min tegelsten under tiden.

Ovido - Quiz & Flashcards