Alla inlägg den 30 september 2008

Av Peter - 30 september 2008 13:00

Vilken jävla morgon, rent ut sagt, och förresten svär jag hur mycket jag vill på min blogg... När jag slutade jobbet var det bara att åka hem och försöka få med Oskar till dagis, det gick faktiskt bra, men jag gillar inte dom mornarna när  natten har varit olidligt lång och man inte får lägga sig när man kommer hem... När man hade sovit några timmar vaknar jag med ett ryck, någon, förmodligen en kommun arbetare drar igång en bensindriven trimmer som låter nåt alldeles fruktansvärt illa. Dom klipper ner gräset bakom våran gavel en gång om året och samtidigt tar dom väl lekparken bakom huset, det är ju bra att dom gör det nu när dom håller på att montera ner den... Sen ringer telefon och han i andra änden undrade om jag ville vara domaransvarig i hockeyklubben... Nejtack, jag står över det, men han skulle ringa imorgon igen så jag fick fundera på det... Nejtack jag står fortfarande över... När man precis har lyckats somna om igen ringer chefen... Han undrade om jag var intresserad av dagjobb fortfarande. Nej tack sa jag först men sedan ringde jag upp honom och sa att jag var nog intresserad i alla fall, jag tänkte nämligen tillbaka på den gångna natten och morgon och insåg att ett dagjobb nog skulle vara precis vad jag behöver. Så vi får se hur det blir..

Av Peter - 30 september 2008 01:34

Oskar kör bil, en miljövänlig elbil. Han är överlycklig och det är kul att se han så. Inte lika kul är det att sitta här på fabriken mitt i natten och längta hem...

Ovido - Quiz & Flashcards