Alla inlägg under september 2008

Av Peter - 17 september 2008 21:01

Om ni undrar vad jag gör på jobbet så gör jag såna här... Alldeles strax ska jag åka iväg och göra såna. En sju, åttahundra ungefär. Kanske. Två nattskift kvar sen är det lite ledigt som tur är, bra då att sommarvärme är utlovad till helgen. Igen. Jag skymtade faktiskt solen på eftermiddagen idag, det var skönt att se att den fortfarande finns kvar där på himlen. God Natt!

Av Peter - 17 september 2008 15:56

Fan jag blir sjuk utan godis... Idag var suget verkligen outhärdligt, så jag köpte mig en tablettask när jag var och handlade. Fruxo. En favorit. Jag håller mig inom ramarna i alla fall...

Av Peter - 16 september 2008 11:27

Det var länge sedan man såg skymten av solen nu känns det som. Kanske därför man känner sig lite omotiverad till allting. Men jag var i alla fall ner på gymet idag sedan jag lämnat Oskar på dagis. Det gick väl bra där nere på gymet trots omotivationen. Snart ska jag ut och jobba också, och någon arbetsmotivation finns inte heller, men man måste ju... Tre skift kvar den här perioden sen är det lite ledighet igen och sedan har jag bara en period kvar innan vi åker till Spanien. Hoppas man får se solen där i alla fall om man inte skymtar den här hemma före. Någon bloggmotivation har jag inte heller...

Av Peter - 15 september 2008 09:54

Rummet jag sitter i för närvarande ser ut som ett bombnedslag. Det skall till en helrenovering här. Vi ska lägga in en ny matta, det ska tapetseras och taket ska målas. Jag har börjat rensa lite smått. Böcker jag vill ha kvar att läsa stannar här nere, resten skickas upp på vinden. Andra pinaler går samma väg eller också ut i förrådet. Det kommer nog att bli bra till slut. I tre år har det här rummet varit ett "skrotrum", plus att vi har datorn här inne också, men den skall vi nog flytta in i vårat sovrum är det tänkt. Och då måste vi flytta första telejacket också, eller fixa till trådlös uppkoppling, men jag tror det blir en flytt av första jacket. Vi kan ju ha tv genom modemet också, så det passar ju perfekt där inne liksom. Vi har lite arbete framför oss kan man säga. Just nu liknar det här rummet ingenting...

Av Peter - 13 september 2008 20:20

Nästan i alla fall. Det har varit en liten småirriterande dag. Först var man på jobbet i åtta timmar, från 06 - 14. 12:30 började en fotbollsmatch i Stockholm som jag hemskt gärna hade velat se, men jag tänkte att det får duga med radion, jag måste ju stanna på arbetet. Tror ni dom sände matchen på radio? Nej, det var inte ens sportradio så där tidigt. Gissa om jag var lite irriterad... Jag fick nöja mig med sportbladets zoomgrej istället, på datorn. Jag hann dock hem och fick se dom sista 17 minutrarna på tv. 0 - 0 slutade den matchen, det får ses som en framgång för aik, eller som ett rejält bakslag för mitt Blåvitt. Samtidigt på en annan kanal pågick det en annan match som jag hemskt gärna ville se. Liverpool - Man United, jag såg att mina spelare ledde med ett - noll, det höll inte, dom fick stryk. Det om något irriterade mig väldigt mycket...


Sen har vi hämtad sand till Oskars sandlåda, handlat, kollat på Wanted, ätit tacos. Nu är trött och ska snart sova. En förmiddag kvar för den här gången. Det ska väl gå det med.

Av Peter - 13 september 2008 11:41

Det strular som fan här på fabriken. Jag hade tänkt mig att kunna gå ner och duscha tidigt, sen kasta mig i bilen och köra hem och kika på fotbollen, men fortsätter det så här så blir jag nog kvar tills avbytet kommer.. Skandal. Aldrig får man vara nöjd.

Av Peter - 12 september 2008 20:12

Vi gjorde monsterrör på jobbet idag, dom var stora och helvetes heta. Vi har inte gjort såna där grejer förut men nu ska dom köras bara, skitsamma om inte grejerna tål tyngden och hettat. Naturligtvis brann två motorer till transportrullar i mitt verk, röret stannade och jag skulle till att försöka spetta bort dom där vidundren. Det gick ju så där. Ansiktet skrynklade ihop sig och det rykte om kläderna. Vi har i alla fall flamsäkra arbetskläder, annars hade man väl börjat brinna där man stod... Hamnar man i helvetet så blir det en baggis.


Annars har det varit en bra dag. Jag tog mig en powerwalk efter jobbet. Till skillnad mot dom andra passen den här veckan så gick benen av sig själv idag. Jag gick mina 6,9 kilometer på 1:05:50. I vanliga fall brukar jag låta pulsen styra takten, men inte idag. Snittpulsen hamnade på sju slag över normala promenader, men det gick ju så bra så det var bara att trampa på. Tiden idag är ca sju minuter bättre än när jag började gå. Kondisen är på väg med stormsteg. Men snart måste man väl börja jogga om det ska gå fortare, men det får vänta till kilona minskat... 


Av Peter - 11 september 2008 18:37

Det blev 2-0 till sverige mot finland landskampen här på byn, det var 18-årslaget som spelade. Oskar tyckte väl det var så där, han plaskade mest i en gigantisk vattenpöl så byxorna blev dyblöta, i andra halvek fick jag honom att sitta i vagnen i nästan 45 minuter, en korv med bröd och en liten chipspåse gjorde susen. Matchen var betydligt bättre än den jag såg på tv igår... Tyvärr fick vi inte se Jakob Johansson från änglarna idag, men Mathias Ethéus var med och var mycket bra. Bäst tycker jag. Alla änglar är bäst.

Ovido - Quiz & Flashcards