Alla inlägg under februari 2008

Av Peter - 2 februari 2008 21:03

Jag tror Oskar har lite av min dåliga förlorare mentalitet i sig. Han fick prova att spela ett dataspel igår, Myror i brallan, och han var duktig, tills det inte gick som han ville... Han blev skogstokig, det var det värsta jag sett. Det kan hända att det där beteendet härstammar från mig, eller från farmor i rakt nedstigande led. Det ska bli roligt att följa just det där, nu när han visat prov på det... Eller också får vi be till gudarna att det går bra i allt han gör så han slipper förlora kontrollen på det där viset.


Jag har fortfarande svårt för att förlora, eller se "mina" lag förlora, men jag försöker tygla mig... Det är svårt, men när jag var yngre gick det inte alls. Men som sagt, nu har Oskar visat dom där tendenserna. Redan. Vi får väl se vart det slutar, det kommer nog att bli några minuter på utvisningsbänkarna kan jag tro, om han börjar med någon sport så småningom.

Av Peter - 1 februari 2008 13:35

Jooo... När man vaknade i morse var det hur mycket snö som helst igen, så det var bara att skotta sig fram till postlådan för att kunna hämta tidningen, så när jag ändå höll på så skottade jag väl färdigt. Och sen kom förmiddagens överraskning. Plogbilen kom och gjorde en liten vall till oss att skotta bort, så det gjorde jag också...


Sen var det väl bara att åka ner till päronen igen och skotta av deras otroliga långa garagenedfart igen... Det gick bra det med men jag hoppas dom tar sitt förnuft till fånga och skaffar en snöslunga. Som tur är kommer dom hem imorgon så jag slipper skott nåt mer där nere den här vintern... Nu önskar jag att inte kommer nåt mer snö, det räcker så här nu...

Ovido - Quiz & Flashcards