Alla inlägg den 8 februari 2008

Av Peter - 8 februari 2008 23:08

Då har man lagt sig tillrätta i tältsängen i Uppsala. Imorgon väntar årets konsert på Hovet. Kan knappt bärga mig. Vi syns!

Av Peter - 8 februari 2008 10:50

Jag menar sjukvården i Gävleborgs län... Nu ska dom spara 200 mille för att kunna utveckla sjukvården i länet, och för att göra det ska man flytta och ta bort. T ex vården av för tidigt födda barn ska dom ta bort, eller i bästa fall, flytta till ett annat län... Hälsocentraler ska slås ihop så att det blir ännu svårare än nu att få läkartider. Familjeläkarjourer läggs ned, eller får minskade öppettider. Fan jag är rädd för att bo i det här jävla länet, jag funderar starkt på att flytta några kilometer västerut så jag hamnar i ett annat län och har åtminstone vården tryggad om man blir sjuk. Jag förstår inte riktigt hur man ska kunna utveckla sjukvården genom att skära ned. Sjukhuset i Gävle har som det är nu inte plats för patienter, dom ligger i korridorer. Nu ska man utveckla genom att ta bort avdelningar, snart ligger väl patienterna på parkeringen utanför.


För mig låter det inte som utveckling, det låter snarare som avveckling. Svensk sjukvård suger. Svensk sjukvård skryter ofta om att det är världens bästa, men nu kan dom sluta med det, det var länge sedan sjukvården i sverige var bra. Nu är vi ett u-land när det gäller sjukvård. Eller åtminstone det här länet... Ett u-län. Jag mår illa.

Ovido - Quiz & Flashcards