Alla inlägg den 16 februari 2008

Av Peter - 16 februari 2008 20:49

Precis när man trodde att man drömt att Jimmy Jansson existerat så dyker det upp en jimmyjanssonklon på melodifestivalen. Han ser lika ut, sjunger lika, pratar lika och har samma kletiga leende på läpparna. Det är ungefär så vidrigt det kan bli en lördagkväll. Total kontrast mot förra lördagkvällen kan man säga...

Av Peter - 16 februari 2008 19:10

Sitter för tillfället i soffan och lider helvetets alla kval över Brynäs bedrövliga spel, och urusla målvakter. Vi skulle få se en match mellan Linköping och "slutspelsjagande" Brynäs sa kommentatorn innan matchen, nu har det gått snart en period och BIF ligger under med 4-0, och det ser inte ut som om Brynäs jagar något slutspel. Det är ett bedrövligt jävla lag, jag tror aldrig jag sett en sämre upplaga av detta klassiska lag, jag blir förvånad om dom klarar sig kvar i Elitserien överhuvudtaget...


Annars har det bara varit tv-idrott för min del idag, i alla fall efter jobbet Eller det började på jobbet, med sportradio, sen kom man hem och i huset var det tomt, resten av familjen har åkt till Västerås, så här sitter man. Längdskidåkning, skidskytte, lite dambandy och nu hockey, men den här matchen kommer jag inte att se färdigt på om det inte händer ett mirakel innan klockan åtta, för då börjar melodifestivalen, och det kan man ju inte missa. Sambon är där på plats och man måste ju kika om man ser henne i tv :)


En halvtimme på spikmattan har jag hunnit med också. Det var så skönt så jag nästan somnade... Jag vet, det låter otroligt men det är faktiskt så, prova själva får ni se.


Och så säger jag Grattis till lillebror vars band tog en solklar seger i Arbetsrockens första uttagning, och dom tog sig direkt vidare till final som går av stapeln den 25 april, och föga överraskande jobbar jag då också, men då tänker jag ta mig fan ta ledigt. 

Ovido - Quiz & Flashcards