Direktlänk till inlägg 27 januari 2008

Inpyrt och Magsjuka

Av Peter - 27 januari 2008 13:56

Igår när man kom hem från jobbet hade sambon försökt att tända kamin. Hon lyckades visserligen men inte utan att hon pyrde in hela huset. När jag öppnade dörren och skulle in var det bokstavligt talat som att kliva in i dimman. Och som det luktade sen... Oskar och hon låg i sovrummet och skulle försöka sova, jag klev ner i sängen jag med men insåg till slut att vi inte kunde sova hemma. Så vi bestämde att vi skulle sova hos svärföräldrarna som i alla fall var uppe i stugan. Samtidigt bestämde vi att vi skulle äta pizza. Oskar var ändå så pass pigg att han inte skull sova på länge..


Kläderna på, in i bilen och iväg och hämta pizzan vi beställt. När och Oskar och jag satt där ute i bilen och väntade på mamman som var inne och hämtade "maten" så började han gny lite, och jag frågade vad det var..? - Jag mår inte så bra, sa han lite ynkligt. Jag tog ut honom i bilen och det verkade som om han blev lite piggare, sen kom mamman ut och vi åkte hemåt, precis när vi kom hem spydde han första gången och en gång till, nästan hela baksätet drabbades av Oskars magsjuka, och sen var det bara att sanera Oskar och bilen och någon mat blev det väl inte riktigt i går kväll... Han somnade på soffan hemma hos mormor men vaknade efter en halvtimme bara för att spy lite till, men sen var det i alla fall lugnt resten av natten som tur var, och han verkar må bra idag också...


Men jag är lite småkänslig så jag mår illa bara av att känna lukten av magsjuka, men mitt inbillade illamående är på väg att gå över det med. Jag hoppas jag klarar mig.... Och jag hoppas att Oskar slipper spy i nån mer hink på ett tag nu. Både han och jag tycker det är äckligt...

 
 
Tvärslå

Tvärslå

27 januari 2008 18:42

Usch ja det är inge vidare med magsjukan men förhoppningsvis var det kanske bara från inpyrningen illamåendet kom .

http://tvarsla.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 10 december 2008 09:27

Det här blir det sista inlägget på den här bloggen, jag flyttar hit; http://petersbloggerier.blogspot.com och fortsätter som om ingenting har hänt. Jag trivs bättre där borta liksom. Jag ber om ursäkt till alla som läser här ifall det ställer till li...

Av Peter - 9 december 2008 11:28

Matchen igår alltså... Jag som hade satsat pengar på att Brynäs skulle vinna borta mot Frölunda, men matchen hinner knappt komma igång innan BIF ligger under med 3-0... Brynäs var nästan lika dåliga som domaren, men BIF repade sig lite, det gjorde in...

Av Peter - 8 december 2008 18:38

Måndag. Måndagar brukar ju inte vara några höjdardagar och det har den här måndagen inte varit heller. Det har inte hänt nåt särskilt spännande. Vi var ute och med Oskar så han skulle få åka lite skidor, men det gick inte så bra... Skidorna "vickade"...

Av Peter - 7 december 2008 21:24

Jo, det blev en sväng till Furuviksparken idag. Oskar ville träffa tomten så vi åkte dit och kikade på julmarknaden. Sonen fick träffa tomten och sitta i knä på honom, och naturligtvis strejkade min kamera, det fanns inget objektiv monterat stod på d...

Av Peter - 7 december 2008 10:12

Vi kanske åker till Furuviksparken på julmarknad idag. Vi har inte bestämt oss än, men det verkar som om det skulle vara sista chansen före jul nu... Oskar och hans mamma är på simhallen och minisimmet för sista gången den här terminen, jag stannade ...

Ovido - Quiz & Flashcards