Direktlänk till inlägg 16 januari 2008

Dags Igen

Av Peter - 16 januari 2008 12:42

Så var det dags för Oskar att ha öroninflammation igen. Fast nu var det ju ett bra tag sedan sist, men det är inte mindre svårt att få i honom medicinen för det... Förut har vi fått flytande Kåvepenin, som han bara spottat ut, eller fräst ut kan man säga... Nu har vi fått i tablettform, och tabletten mosar vi, och så ska vi försöka få i honom den på nåt vis, helst tillsammans med nåt han tycker om. Igår kväll försökte hans mamma med yoghurt, det var ett misslyckat försök. Oskar skrek som en stucken gris, men svalde, bara för att sedan kräkas upp allt.


I morse kom jag på en briljant idé. Han älskar smörgåsrån med smör på, så jag mosade tabletten, strödde ut den på smörgåsrånet och bredde på ett hyfsat tjockt lager med smör. Han har inte tagit en tugga av smörgåsrånet... Inte vet jag om han känner lukten eller nåt..? Det allra enklaste vore ju om sån där medicin fanns i stolpillerform, då skulle det inte vara några som helst problem. Som det är nu är det ju rena helvetet... Även om han inte får i sig medicinen så "brukar sån där öroninflammationer läka ut av sig själv" sa dom i Kalix idag när jag ringde och anmälde vård av barn... Vad bra då. 

 
 
Gunnar

Gunnar

16 januari 2008 13:21

Hej Jag känner igen mig i problemen med medicinen.När min dotter var liten blev jag en gång så frustrerad att jag slängde penicillinet i badrumsväggen.inget jag är stolt över men hon blev mer fascinerad än rädd tror jag.Fast hon minns det fortfarande trots att hon nu är 33.Hoppas det löser sig!
:-)

http://blogg.aftonbladet.se/5859

 
Magnus

Magnus

16 januari 2008 21:36

Det är bara att göra en blandning kuckelimuck medicin!

http://thorn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 10 december 2008 09:27

Det här blir det sista inlägget på den här bloggen, jag flyttar hit; http://petersbloggerier.blogspot.com och fortsätter som om ingenting har hänt. Jag trivs bättre där borta liksom. Jag ber om ursäkt till alla som läser här ifall det ställer till li...

Av Peter - 9 december 2008 11:28

Matchen igår alltså... Jag som hade satsat pengar på att Brynäs skulle vinna borta mot Frölunda, men matchen hinner knappt komma igång innan BIF ligger under med 3-0... Brynäs var nästan lika dåliga som domaren, men BIF repade sig lite, det gjorde in...

Av Peter - 8 december 2008 18:38

Måndag. Måndagar brukar ju inte vara några höjdardagar och det har den här måndagen inte varit heller. Det har inte hänt nåt särskilt spännande. Vi var ute och med Oskar så han skulle få åka lite skidor, men det gick inte så bra... Skidorna "vickade"...

Av Peter - 7 december 2008 21:24

Jo, det blev en sväng till Furuviksparken idag. Oskar ville träffa tomten så vi åkte dit och kikade på julmarknaden. Sonen fick träffa tomten och sitta i knä på honom, och naturligtvis strejkade min kamera, det fanns inget objektiv monterat stod på d...

Av Peter - 7 december 2008 10:12

Vi kanske åker till Furuviksparken på julmarknad idag. Vi har inte bestämt oss än, men det verkar som om det skulle vara sista chansen före jul nu... Oskar och hans mamma är på simhallen och minisimmet för sista gången den här terminen, jag stannade ...

Ovido - Quiz & Flashcards