Direktlänk till inlägg 15 oktober 2008

Dimma

Av Peter - 15 oktober 2008 15:26

Jag har precis plöjt igenom Dag Vags box med dom fem först plattorna från slutet av 70-talet och början av 80. Det är ett fantastiskt stycke svensk musikhistoria. Tycker jag. Jag såg dom här i folkparken på sommarteatern en gång i början på 80 och tyckte dom var coola som få, jag kommer ihåg att mina föräldrar inte hade samma uppfattning då när jag köpte deras lp Palsternacka... Tycker du här är bra? sa morsan när jag satt där framför stereon och lyssnade på dom fantastiska låtarna som strömmade ur högtalarna. Ja, det tycker jag sa jag, plattan fick en rockbjörn för årets lp till och med så det är klart det är bra.


På videon här ovanför var jag, morsan och farsan på plats, vi stod lite bakom den som filmade, och vi hade också sett dom året före på samma plats. På Viking Cindrella, Rock At Sea. Alla tyckte dom var skitbra helt enkelt, det bästa bandet dom två senaste åren på kryssningen. I år är dom tyvärr inte med, men jag har sett dom en gång nu i höst, och den 12:e december är det dags igen, då åker jag till Uppsala där dom spelar på legendariska Katalin, jag och brorsan ska vara där. Kanske också den ultimata partyiconen Justerini & Brooks, eller hur Mange? :)

 
 
Ingen bild

Cammo

15 oktober 2008 20:49

Hallå, ska du inte vara medpå dreamteam iår? Det startar imöra! Anmäl dig gärna till min liga (Rakt upp i krysset)

 
Amazonen

Amazonen

15 oktober 2008 21:27

den låten är ju så jäävla bra

http://josefin.thorn.blogspot.com

 
Ingen bild

KoppTe

16 oktober 2008 18:21

Sommaren 1981 var det i Hofors. När undertecknad på något sätt kom in i folkparken på en lördag kväll nio år gammal helt ensam och dansade lycklig nerför trappan mot scenen till "Dansar med mig själv". Kanske att ett frö till smeknamnet såddes redan där:-)

 
Magnus

Magnus

17 oktober 2008 19:13

Absolut!!

http://thorn-kugghjulsmannen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 10 december 2008 09:27

Det här blir det sista inlägget på den här bloggen, jag flyttar hit; http://petersbloggerier.blogspot.com och fortsätter som om ingenting har hänt. Jag trivs bättre där borta liksom. Jag ber om ursäkt till alla som läser här ifall det ställer till li...

Av Peter - 9 december 2008 11:28

Matchen igår alltså... Jag som hade satsat pengar på att Brynäs skulle vinna borta mot Frölunda, men matchen hinner knappt komma igång innan BIF ligger under med 3-0... Brynäs var nästan lika dåliga som domaren, men BIF repade sig lite, det gjorde in...

Av Peter - 8 december 2008 18:38

Måndag. Måndagar brukar ju inte vara några höjdardagar och det har den här måndagen inte varit heller. Det har inte hänt nåt särskilt spännande. Vi var ute och med Oskar så han skulle få åka lite skidor, men det gick inte så bra... Skidorna "vickade"...

Av Peter - 7 december 2008 21:24

Jo, det blev en sväng till Furuviksparken idag. Oskar ville träffa tomten så vi åkte dit och kikade på julmarknaden. Sonen fick träffa tomten och sitta i knä på honom, och naturligtvis strejkade min kamera, det fanns inget objektiv monterat stod på d...

Av Peter - 7 december 2008 10:12

Vi kanske åker till Furuviksparken på julmarknad idag. Vi har inte bestämt oss än, men det verkar som om det skulle vara sista chansen före jul nu... Oskar och hans mamma är på simhallen och minisimmet för sista gången den här terminen, jag stannade ...

Ovido - Quiz & Flashcards