Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av Peter - 29 oktober 2008 19:57

Så har det blossat upp nya rykten på fabriken. Den här gången säger dom att det lutar åt 3-skift för oss. Och det värsta är ju att ryktena brukar stämma till 100%, även om ledningen förnekar det in i det längsta, precis som vanligt. 3-skift skulle vara rena katastrofen för min del. Om vi går som vi gjorde förut så gör fem nätter på raken... Det kommer antagligen att bli min död. Två nätter som vi gör nu är ju... två för mycket... Vi får väl se så småningom om ryktena är sanna, det är väl stor risk för det...



Av Peter - 29 oktober 2008 12:24

Igår lämnade jag våran bil på service, hem åkte vi i svärmors lilla röda polo, men innan vi åkte hem parkerade vi vid ICA Maxi, inte för att handla utan för att äta lite på hamburgerkedjan som ligger bredvid, när vi är klara sätter vi oss i bilen och backar ut. Jag kollade först så att det var klart, och det var det, men när jag ska köra ut från parkeringen kommer den där tanten i sin stora bil, hon stannar till, men fortsätter sedan sin färd, på fel sida av vägen liksom, hon fick säkert syn på en ledig ruta hon skulle skynda sig till, och så tränger hon sig mellan mig och dom parkerade bilarna på andra sidan med blicken stadigt fäst på sin tänkta parkeringsruta. Och så kör hon på mig... Jag går ur och kikar och ser att det bara är lite lackskador, en repa där, en repa här, men kärringen i den andra bilen sitter kvar och glor i sin bil. Till slut kommer hon ut. -Körde jag på dig? Ja det gjorde du... Hon hade inte märkt nåt sa hon, trots att det både lät och i alla fall våran bil gungade som en ålandsfärja på ett stormigt hav. Vi bytte telenummer och sen åkte jag hem, trött och grinig.


Någon hockey kollade jag inte på igår. Som tur var. Brynäs verkar vara i en svacka utan dess like. Synd på en fin inledning på säsongen. Nä, istället för att kika på fiaskot i Ö-vik sov jag, sen åkte jag till fabriken och plågade mig igenom ett till nattskift. Jag överlevde det också...

Ovido - Quiz & Flashcards