Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Peter - 15 oktober 2008 15:26

Jag har precis plöjt igenom Dag Vags box med dom fem först plattorna från slutet av 70-talet och början av 80. Det är ett fantastiskt stycke svensk musikhistoria. Tycker jag. Jag såg dom här i folkparken på sommarteatern en gång i början på 80 och tyckte dom var coola som få, jag kommer ihåg att mina föräldrar inte hade samma uppfattning då när jag köpte deras lp Palsternacka... Tycker du här är bra? sa morsan när jag satt där framför stereon och lyssnade på dom fantastiska låtarna som strömmade ur högtalarna. Ja, det tycker jag sa jag, plattan fick en rockbjörn för årets lp till och med så det är klart det är bra.


På videon här ovanför var jag, morsan och farsan på plats, vi stod lite bakom den som filmade, och vi hade också sett dom året före på samma plats. På Viking Cindrella, Rock At Sea. Alla tyckte dom var skitbra helt enkelt, det bästa bandet dom två senaste åren på kryssningen. I år är dom tyvärr inte med, men jag har sett dom en gång nu i höst, och den 12:e december är det dags igen, då åker jag till Uppsala där dom spelar på legendariska Katalin, jag och brorsan ska vara där. Kanske också den ultimata partyiconen Justerini & Brooks, eller hur Mange? :)

Av Peter - 15 oktober 2008 15:13

Idag fick jag bekräftelsen på att mitt/vårat fat Mackmyra Extra Rök var betalt, så nu är det bara att boka ett fyllningsdatum, och det ser ut som om det blir den 24/10, det första tillfället, ju förr desto bättre. En sånt där tillfälle måste man ju vara med på helt enkelt, man behöver inte om man inte vill, då bara fyller dom det ändå, men det är ju klart som fan att man ska vara med. Först får man fatet och får bära det in till destilleriet, sen spikar man på plaketten och sedan är man med när dom fyller det till bredden. Sånt missar man ju inte, det enda jag kan tänka mig att stå över är när man får smaka på råspriten. Det är liksom inte gott. Och sen då är det bara att vänta, först ett år sedan provsmakning, sedan ett år till och en ny provsmakning, ännu ett år får gå och man kan provsmaka och ta ut tolv buteljer, sedan får det ligga och mogna ännu mer upp till sex år kanske, dom påstår att det inte blir så mycket bättre efter det och alkoholhalten sjunker ju också med åren, och lite kräm vill man ju ha... 46% är lagomt ungefär, eller lite mer. Man har lite att se fram emot.

Ovido - Quiz & Flashcards