Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av Peter - 12 oktober 2008 19:54

Så var vi då hemma igen efter en trevlig vecka på Costa Bravakusten i Spanien. Efter lite transferstrul kom vi slutligen fram till Cala Salions som stället vi var på hette. Vi hade betalt transfer ända fram till dörren, men när vi kom ner från himlen visade det sig att "det gick inte att köra bussarna på dom där slingriga vägarna", hon som sade det menade troligen att dom inte ville åka där med bussarna och att det var för långt ut. Bussar åkte nämligen där... Vädret var strålande och värmen runt 24 grader, stranden testades och mat och dryck handlades i affären.


På söndagen, måndagen och tisdagen blev det strand/bardagar, en bar fanns där vid stranden och det var ju bra. Huset vi bodde i var förresten kallt, riktigt kallt, och natten mot onsdagen frös jag så jag hackade tänder, riktigt så kall var väl inte nätterna, det visade sig att jag hade 39 graders feber när jag vaknade, men det gjorde inte så mycket då för på onsdagen regnade det i Spanien... 


På torsdagen åkte vi in till staden Tossa De Mar, det var helmulet och det kom några droppar regn då också. Min feber var inte helt borta men med alvedon kommer man långt. Vi gick omkring och kikade, handlade och åt hela dagen innan tog taxin hem igen. Oskar somnade i taxin på vägen hem och det var bara att lägga honom i sängen när vi kom hem. Han var utslagen, men på natten vaknade han och ville ha välling och det blev jag som skulle göra i ordning det, så jag gick upp  och skulle gå på toa först, det var då jag fick syn på den där feta människan som stod på balkongräcket och rökte... Jag rusade in i rummet, men jag rusade inte lika snabbt som hjärtat, och talade om att det var nån där på balkongen. Ingen ville gå ut och kika... Jag gick ut igen, och människan i snickarbyxor var kvar, tillbaka i sovrummet så knackade jag i taket för att försöka få kontakt med brorsan eller nån som sov på övervåningen. Ingen reaktion, så tassade ut igen och smög mig mot balkongen, först stod han/hon kvar, sedan löstes människan upp i en palm som vajade i vinden... Men jag sov inget mer den natten...


På fredagen var det återigen strålande sol och blå himmel. Det blev en dag på stranden/baren igen. Vågorna som rullade in var enorma och veckans höjdpunkt kom när farsan blev omkullvält av en våg och släpades på rygg med upp på stranden. Det var hysteriskt roligt. Nästan lika roligt var det när brorsan och jag kom till baren och beställde en Gin & Tonic, bartendern slängde i is, sen fyllde han på med gin, och fyllde på med gin, och fyllde på med gin samtidigt som han stod och fnissade för sig själv. Två tredjedelar av glaset var fyllt med gin, sen fick vi en 25 cl flaska men tonic, den räckte till en till gin och drycken döptes snabbt till en "Jonken gin & Tonic" Fast Jonken skulle haft mer gin... Sen var det bara natten kvar och hemresan på morgonen.


Så på lördagmorgon klev vi upp 06:00 käkade frulle och gjorde oss klara, nu skulle vi bara vänta på taxibilarna som kom i tid, och gubben som vi skulle betala elen och lämna tillbaka nycklarna till, och så skulle farsan få tillbaka depositionsavgiften på 5000 kronor. Men den gubben kom inte och har inte hört av sig än heller... Så vi får se om det löser sig med det där, annars är det fan i mig skandal... En kul vecka var det i alla fall på alla andra sätt och vis.


En bild för varje dag finns det här i min fotodagbok.

Ovido - Quiz & Flashcards