Alla inlägg den 21 oktober 2008

Av Peter - 21 oktober 2008 13:07

Om bara 50 minuter ska jag vara nere på hälsocentralen för att få min vaccination mot influensa... Jag har inte valt det själv utan mer eller mindre blivit tvingad, så det är väl bara att infinna sig... Fast man får väl inte ta den där sprutan om man är förkyld..? Jag känner mig inte riktigt 100 om man säger så, så vi får väl se vad dom säger där nere.


Efter sprutan ska jag i allafall cykla vidare till fabriken och tillbringa resten av dagen där nere. Jag hoppas det är sista skiftet jag behöver gå som avbytare mellan reglerarkurarna, det är inget drömjobb, inte för mig i alla fall.

Av Peter - 21 oktober 2008 09:18

Körde nyss Oskar till dagis, hade klätt på honom ordentligt med kläder, i sista minuten var vi ute som vanligt. Dom skulle på utflykt och det duggregnade. Det var lite stressigt ett tag men vi kom iväg och kom i tid, men när jag stannade bilen kom jag på att jag glömt nåt, så jag sa högt för mig själv; F*n jag vi glömde... Va? sa en förvånad Oskar. Knäpp loss bältet kontrade jag, så springer vi in på Solen. Jag hoppade ut, öppnade bakdörren, Oskar hade knäppt loss bältet, och så frågade han; Vad glömde vi? -Jag kom inte i håg, mumlade jag fram och tänkte att snart brakar helvetet lös. -Har vi glömt snutten? frågade Oskar... Jaaa. Snutten är den viktigaste grejen i hans liv, det är i den han söker tröst när han är ledsen och när han ska sova. Det är liksom trygghet för honom. Den har varit med i 3,5 år nu och är ganska sliten. -Jag behöver inte den, sa han och hoppade ur bilen... VA? sa jag lite förvånat.


Nä han behövde inte den idag, han var på bra humör och gick rätt in och började leka. Utflykten var inställd så jag fick ta av honom alla varma sköna kläder när vi kom in, dom skulle ha en inflykt istället, och det verkade gå lika bra det...

Ovido - Quiz & Flashcards