Direktlänk till inlägg 25 september 2008

Obefintlig Information och Ett Oemotståndligt Godisbegär

Av Peter - 25 september 2008 15:08

Neddragningar på jobbet, men nån info får vi inte, inte på våran avdelning i alla fall. Sambon började senare än mig, och hon kom bort till oss med en bunt papper med väldigt mycket info om vad som kan komma att hända. Jag tycker det är mycket märkligt, dom berörs liksom inte av det här, men dom får informationen... Men så där är det alltid, vi hör allting från andra håll. Jämt.


När jag slutade jobbet åkte jag raka vägen till ICA. Jag ska vara barnvakt åt Oskars kusin Hilding Vilding ikväll, så jag tänkte om jag köper lite plockgodis och lägger upp i varsin skål åt dom, lagom till hockeyn börjar på tv så kanske dom sitter still ett tag :) Det var bara det att när jag stod där och plockade och kände dofterna av kolhydrater så blev godisbegäret outhärdligt. Jag kunde ha ställt mig där på knä och knölat in gudis i truten tills jag dog, men då behärskade jag mig, men när jag kom hem var jag bara tvungen att nalla av barnens godis. Jag tog bara lite, men ändå, hur gör man för att bli fri från den där lasten..? Det går bra ibland, men vissa dagar kan jag inte koncentrera mig för jag ser pingvinstänger, geléhallon, rollokolor, och annat gott framför ögonen. Finns det godisantabus?


Jo, Oskar, sonen, är ju hemma ikväll, men han är man väl inte barnvakt åt..? Jag bara funderar för ibland hör jag föräldrar som säger att dom ska vara barnvakt. Åt sina egna barn... Märkligt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 10 december 2008 09:27

Det här blir det sista inlägget på den här bloggen, jag flyttar hit; http://petersbloggerier.blogspot.com och fortsätter som om ingenting har hänt. Jag trivs bättre där borta liksom. Jag ber om ursäkt till alla som läser här ifall det ställer till li...

Av Peter - 9 december 2008 11:28

Matchen igår alltså... Jag som hade satsat pengar på att Brynäs skulle vinna borta mot Frölunda, men matchen hinner knappt komma igång innan BIF ligger under med 3-0... Brynäs var nästan lika dåliga som domaren, men BIF repade sig lite, det gjorde in...

Av Peter - 8 december 2008 18:38

Måndag. Måndagar brukar ju inte vara några höjdardagar och det har den här måndagen inte varit heller. Det har inte hänt nåt särskilt spännande. Vi var ute och med Oskar så han skulle få åka lite skidor, men det gick inte så bra... Skidorna "vickade"...

Av Peter - 7 december 2008 21:24

Jo, det blev en sväng till Furuviksparken idag. Oskar ville träffa tomten så vi åkte dit och kikade på julmarknaden. Sonen fick träffa tomten och sitta i knä på honom, och naturligtvis strejkade min kamera, det fanns inget objektiv monterat stod på d...

Av Peter - 7 december 2008 10:12

Vi kanske åker till Furuviksparken på julmarknad idag. Vi har inte bestämt oss än, men det verkar som om det skulle vara sista chansen före jul nu... Oskar och hans mamma är på simhallen och minisimmet för sista gången den här terminen, jag stannade ...

Ovido - Quiz & Flashcards