Alla inlägg under juli 2008

Av Peter - 11 juli 2008 20:10

Oskar och jag har haft en sommarlovsfest. Oskar har ju sommarlov från dagis och jag har en efterlängtad semester, och sånt måste ju bara firas. Vi cyklade ner till centrum gick in på ICA, köpte chips, Champis och popcorn. Oskar fick saft för han tycker inte om "sticket" i läsken, och nu har vi haft den där festen medans mamman jobbar (hehehe), det där inom parantes skall föreställa ett rått skratt. Nu sover Oskar och jag skall väl fira semestern med en liten whisky som skall hällas upp i mitt nyinköpta glas, direktimporterat från IFK Göteborgs souvenirshop i Göteborg.


Såg förresten att Mackmyra kommer att få konkurrens från ett nytt destilleri i Ådalen. Ser intressant ut, men dom kommer inte igång med produktionen förrän i mitten av nästa år. Box Destilleri


Av Peter - 11 juli 2008 14:11

Så har man äntligen gått på semester, inte förrän den första september börjar man jobba igen, det känns hur bra som helst. En fredagmorgon har aldrig varit vackrare, jag gick ut genom porten med ett stort leende och skrattade sedan hela vägen hem. Jag har sju veckors liv framför mig och det är jag väl värd.

Av Peter - 10 juli 2008 13:18

Ett skift kvar, åtta timmar. Åtta timmar natt. Som tur är slipper jag lämna Oskar på dagis imorgon, så där som jag gjorde idag. Halv nio kom jag i säng nu på morgonen, och snart ska han hämtas. Det gick inte att få liv i ungen i morse... Men imorgon får man lägga sig och sova på direkten när man kommer hem. Vi packade våra säckar igår, semestersäckarna, vi har såna eftersom vi inte får ha grejerna kvar i skåpen. Skåpen ska saneras... Ny hjälm, nya badtofflor och nya skor har jag beställt till nästa säsong, men jag fick inte skorna av någon anledning så dom är inte nedpackade, om dom inte har dykt upp idag då. Imorgon i den här tiden har jag semester :)

Av Peter - 10 juli 2008 04:32

Jag vet jag borde inte klaga, det är ju bara ett skift och 88 minuter till semester, men det är faktiskt olidligt att jobba natt...

Av Peter - 9 juli 2008 08:31

Nu börjar det verkligen närma sig välbehövlig semester. Två skift kvar nu, två nätter sedan väntar sju veckor i frihet. Inget är planerat till semestern heller, det är lite skönt, bara att det blir en heldag i huvudstaden på lördag med brorsan och två arbetskompisar, och på måndag tänkte jag flyga helikopter med Oskar, sen vet jag inget mer, och det behöver man inte göra heller, man tar dagarna som dom kommer helt enkelt...

Av Peter - 8 juli 2008 12:58

Igår när jag stod och torkade mig efter duschen på jobbet, så torkade jag bakom örat, och det gjodre fruktansvärt ont. Jag kände med fingret och det var en stor knöl där. Cancer tänkte jag och cyklade hem och sov väldigt dåligt i natt. Ringde läkaren i morse och fick komma på en gång. En lymfkörtel är svälld och ömmar av någon anledning, eller ömmar, det gör rejält ont. Jag fick penicillin. Oskar har också en knöl på halsen, som gör ont. Så han ville också till doktorn när jag kom ut, men vi hade ingen tid till honom så vi gick till bvc och dom fick klämma på honom, han hade flera körtlar som var svällda och dom skickade upp oss till läkaren igen... Han fick penicillin han med, så nu går vi omkring och har ont i körtlarna båda två, plus att Oskar har ett blåöga också eftersom jag råkade sätta ut handen precis när han kom springande och min tummnagel gjorde ett litet sår vid näsroten och det blev blått under ögat... Nu ska jag åka ner och göra ett skift på fabriken igen, men jag går hem om det tänker fortsätta göra så här ont...

Av Peter - 7 juli 2008 22:44

Så har man gjort ett skift igen, och semestern närmar sig med stormsteg. En eftermiddag och två nätter kvar. En baggis. Skiften idag blev inte vad jag tänkt mig. Svetten droppade från håret ner i nacken, en obehaglig situation jag inte är speciellt van med. Inte där nere på fabriken i alla fall, fast det händer ibland. Som idag, och då är det bara att bita ihop och tänka på att det snart är slut för den här gången. Alltså, tre skift kvar...

Av Peter - 6 juli 2008 19:02

Nedräkningen rullar på, och ljuset i tunneln skiner klarare, men jag ska inte ropa hej än, det kanske bara är tåget som kommer... Förmiddagarna är avverkade, nu återstår två eftermiddagar och två nätter, det känns bara bra. Imorgon eftermiddag blir jag nog helt ensam hela skiftet i min verkstad. Det gör mig ingenting, bara jag hinner göra byte och ställa upp till nästa innan ordrarna är slut, det är lugnt och skönt att vara för sig själv ibland... Ja, helt ensam är jag ju inte direkt, vi är ju några till på laget, så blir det för ensamt så är det bara att gå och prata skit med nån annan än sig själv. Snart är det semester.

Ovido - Quiz & Flashcards