Alla inlägg den 1 juli 2008

Av Peter - 1 juli 2008 18:34

"Vänster halvljus är ur funktion", stog det på SID i bilen... Okey tänkte jag, kollade i boken vilken lampa man skulle köpa, åkte till macken, handlade en lampa, lät den ligga i bilen, och nu på kvällen var jag och Oskar ut och skulle byta den. Det stod i boken att man skulle ta bort en massa grejer för att komma åt, jag tog bort en grej, sedan tyckte inte jag att det såg så trångt ut, jag fick ur lampan, bytte och med visst besvär fick jag tillbaka den också. Satte mig i bilen och startade den... "Vänster halvljus ur funktion", stod det igen... Va fan tänkte jag och gick ur och kikade, ja, det var ur funktion, kollade högra sidan, och där lyste halvljuset och då upptäckte jag att jag bytt fel lampa, det var alltså olika lampor för hel och halvljus... Och då förstod jag också att det skulle bli lite jävligare, så jag kollade i boken igen vad som skulle bort. "Lyft ur påfyllningsröret till spolarvätskan", "lyft bort elcentralen". Det lät ju enkelt, men det var det inte. Jag fick inte bort påfyllningsröret ens med milt våld och elcentralen vågar jag mig inte riktigt på... Mycket våld vågar jag mig inte heller på, så jag blir väl tvungen att ringa verkstaden imorgon...


Ska det vara på det där viset? Jävla moderna bilar, man kan inte ens byta en lampa själv... Och vad får man betala för det..? På min förra bil som är några år äldre än den här men av samma märke gick det bra att byta lampor själv, men inte nu, jag tror jag får nåt fel, eller mer fel...

Av Peter - 1 juli 2008 14:06

Så var höstens kryssning bokad och klar. Det är skönt att vara ute i tid. Rock at Sea - Svenska Höjdare går av stapeln den sjunde november, och vi är som vanligt med. Stefan Sundström, Eldkvarn, Fläsket Brinner, MA Numminen, Staffan Hellstrand, bland annat är bokade. Anders F Rönnblom är prelimenärbokad och jag hoppas han blir med. Sen väntar jag på Dag Vag som varit överlägsna dom två senaste resorna och ett önskeband, Perssons Pack, som jag vill ska vara med, men så blir det väl inte... Men kul är det i vilket fall som helst, den där resan borde alla åka på.

Av Peter - 1 juli 2008 10:33

Oskar har sovit i egen säng i eget rum för första gången i hans liv. Det tog ett tag innan han somnade igår kväll men jag gav inte upp och till slut sov han. Först hade jag tänkt att han skulle få sova där tills han började ropa på oss mitt i natten, men det slutade med att jag gick in och lade mig bredvid, jag kunde inte sova för jag tyckte det var lite väl brutalt att lämna honom helt själv så där på en gång, så halv ett bytte jag säng... Det gick bra i alla fall, och han ville sova där inatt också...

Ovido - Quiz & Flashcards