Alla inlägg den 30 juli 2008

Av Peter - 30 juli 2008 22:16

Vi åkte till Falun idag och gick ner i Koppargruvan, Oskar, jag, hans farmor och farfar, kusinerna, brorsan och hans fru. Jag har inte varit där sedan 1978 då vi åkte dit med skolan. Det har hänt lite sedan dess. Visningen var lite längre i alla fall, men det enda jag kommer ihåg från den tiden var vart dom hittade Fet-Mats... Vi guidades till den platsen idag med och många andra ställen där 67 meter under jord. Jag tror att Oskar tyckte det var kul, och lite läskigt också. Han har pratat om när guiden släckte ljuset och det blev kolsvart där nere, det var väl det som gjorde stört intryck på honom.


Nu på kvällen har jag och broder suttit och våndas framför tv:n. IFK Göteborg har spelat kvalmatch till Champions League mot FC Basel. Det gick sådär. 1-1 kan väl kanske ses som godkänt, i alla fall enligt kommentatorerna, men jag vet inte... Dom borde inte släppt in något mål, nu blir det svårt att ta sig vidare till tredje kvalomgången, men omöjligt är det väl inte. Vi väntar en vecka så ser vi hur det går då... Man har inte stora förhoppningar på svenska lag i dom där sammanhangen nu för tiden. 

Ovido - Quiz & Flashcards