Alla inlägg den 26 juli 2008

Av Peter - 26 juli 2008 21:23

Blev det för IFK Göteborg, varken mer eller mindre. En dag i solen blev det för oss som åkte in och kikade. Det var en varm och skön dag, man kan inte klaga, jo, bara på att den tog slut kanske... IFK mönstrade inte sitt allra vassaste lag, och det behövdes inte heller, det blev en tämligen enkel seger efter Robin Söders mål i åttonde minuten. Visst Gefle hade sina chanser men dom gör inte mål och då går det åt helvete...


Förra året efter Blåvitts 2-0 seger på strömvallen råkade vi ut för ett pucko som nästan beskyllde oss för Gefles förlust. Efter matchen idag kom han igen och skyllde på både det ena och det andra... IFK gör mål sa jag, det gör inte Gefle... Din jävla sandvikare sa han då, precis som förra året, och jag svarade att jag inte kommer från Sandviken, precis som förra året. -Din jävla västra gästrike vräker han ur sig då... Där hade han rätt, precis som förra året. Det är såna där puckon som gör att känns ännu härligare med en seger :) Det är kul med fotboll!

Av Peter - 26 juli 2008 08:54

Snart bär det av till Gävle, först till Brända Bocken sedan till Strömvallen för att se när IFK Göteborg hjular upp Gefle IF. I lokaltidningen var dom optimistiska inför matchen, av vilken anledning kan jag inte begripa. Dom skulle ge IFK problem stod det, men det tvivlar jag verkligen på. Hur skulle dom kunna göra det..?

Ovido - Quiz & Flashcards