Alla inlägg den 26 december 2007

Av Peter - 26 december 2007 22:57

Får väl avsluta annandagen med att sända ett glädjelöst grattis till farsan som lyckades pricka in 13 rätt på europatipset ikväll... Han blev väl en så där nästan 6000 svenska kronor rikare också, inklusive alla tolvor, det är ju bra så här efter julens köprush. Jag kan tänka mig hur han sitter där i soffan med det där jävla flinet på läpparna med en skummande Sofiero på bordet och  skickar sms hit och dit så tummen blöder och raljerar över hur duktig han varit idag. Dr. Fotboll som han kallar sig själv...


Själv får jag nöja mig med tio rätt utan utdelning. Livet är bra jävla orättvist ibland...

Av Peter - 26 december 2007 15:48

Sitter hos päronen och inväntar dagens huvudmatch. Sunderland - Man United. Tipset är inlämnat och jag förväntar mig en vinst idag, det skulle ju vara en suverän avslutning på julhelgen. Mest hoppas jag ju på Lotto och Joker. Drömvinsten. Men eftersom det är i det närmaste omöjligt nöjer jag mig med en drömvinst av United, och 13 rätt på europatipset. Det duger.


Jag sitter och funderar på hur folk mår idag. Det var ju den stora utgångardagen i byn igår. Jag fick en massa sms och telefonsamtal från folk som försökte få med mig ut på äventyr, men jag avböjde dom flesta vänligt men bestämt, förutom Cammos desperata försök att få fatt i mig. Jag hade stängt av telefonen vid det laget, jag brukar göra det när jag nattar Oskar nämligen. Istället för att bli dyngrak som alla andra igår så låg jag i soffan och kollade på film istället. Vaknade pigg och rask i morse, eller så pigg och rask man kan vara med den här förkylningen, och var nöjd med att inte ha frestas av någon att följa med ut. Nä nu börjar det dra ihop sig till avspark...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards