Alla inlägg den 23 december 2007

Av Peter - 23 december 2007 08:18

...verkar det som. Men förhoppningsvis blir vi klara med julstöket idag. Resten av familjen ligger visserligen och sover för tillfället, men det står väl inte på förrän dom är uppe och raserar det lugn som råder för stunden. Vi har mycket att göra idag också. Julskinkan har jag precis skickat in i ugnen, jag sov nog lite för länge själv för att jag ska hinna med någon skinkmacka innan jag åker ner till fabriken för att göra mitt sista skift innan ledigheten, men jag får ta en när jag kommer hem istället.


Förkylningne vill inte ge sig heller. Jag borde vara hemma istället för på jobbet på eftermiddagen. Det är inte bra att vara där nere och slita häcken av sig dan före dan. Men förhoppningsvis är det lite lugnt i alla fall. Vi har två nätter också, på julafton och juldagen, men jag har tagit ut föräldrardagar då, trots att vi tjänar grova pengar, men pengar är inte allt här i världen, vem fan vill jobba en julhelg? Den enda "storhelg" vi varit ledig sedan vi började gå den här kontinuerliga skiftgången är midsommar... Alla andra helger har vi slitit på. Roligt värre.



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards