Alla inlägg den 24 december 2007

Av Peter - 24 december 2007 22:09

Så var julaftonen över för våran del, eller i alla fall för Oskar och hans mamma. Hon ska ut och jobba förmiddag imorgon, och därför missar jag julottan som jag brukar besöka varenda jul bara därför att... Det var min morfar som lärde mig att gå på julottor, det är för övrigt den enda gången under året jag besöker en kyrka och det är så det ska vara. Ingen jul utan julotta heter i vissa delar av släkten som annars är råateister.


Imorgon har jag i alla fall en giltig orsak för att inte gå. Jag kan ju inte lämna Oskar ensam hemma även om han skulle sova till så där en 08:30. Han kan ju vakna tidigare och upptäcka att både mamma och pappa är borta. Hur skulle det se ut..?


Annars har det varit en förhållandevis bra julafton i år med. Den började som vanligt med den sedvanliga "frukosten" hor mor och far. En frukost som består av allt som hör ett vanligt julbord till. 11:00 var den utsatta tiden för den sena frukosten, men den kom väl igång några minuter senare då vi är ett släkte, förutom jag, som inte verkar kunna klockan. Sedan hämtade jag och Oskar hans mamma på fabriken och åkte hem till Oskars mormor och morfar och tryckte i oss samma saker där... Jag åt väldigt lite kan jag tala om.


Sen var det Kalle Anka, Kan Du Vissla Johanna, julklappsutdelning och Karl-Bertil Jonsson, innan vi gick hem i sällskap med svärföräldrarna som stannade ett tag hos oss innan dom gick hem till sig igen. Oskar fick makalöst mycket julklappar. Vi hade sagt till, speciellt farmor & farfar och mormor & morfar, att dom skulle köpa EN julklapp till Oskar, men ni såg ju högen här under... Hans rum svämmar över av grejer. Man blir nästan illamående när man kikar in där, och om några månader fyller han tre år också...


Nu ska jag kanske tippa i mig en riktigt rökig whisky innan jag går och lägger mig, det är jag värd. Och så kanske jag kikar på någon film. God fortsättning på er!

Av Peter - 24 december 2007 17:26

Oskars julklappar... Vart är världen på väg? Vi sa speciellt till om att köpa bara EN julklapp från var och en som köper klappar till sonen.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards