Alla inlägg den 12 december 2007

Av Peter - 12 december 2007 11:36

Det är sol ute! Jag har inte sett skymten av solen, på... Jag vet inte hur länge... Det är kallt ute också, inte så där jättekallt utan så där lagom som det ska vara på vintrarna. Det fattas bara lite snö för att dagen skulle klassas som en fantastisk vinterdag. Så fantastisk en vinterdag skulle kunna vara i alla fall.


Jag tänker tillbaka på tiden jag spelade bandy. Det kunde vara såna här dagar då. Man satt i omklädningsrummet och laddade för matchen, var och en pysslade med sitt. Vi skar ut korken ur bandybollen, sotade den med en tändare och gnuggade den sedan under ögonen som nån jävla krigsmålning. Det hade ett syfte sas det. Man skulle inte bli så bländad av solens strålar som reflekterade mot den blanka isen. Men det vete fan om det verkligen var på det sättet. Vi gjorde det i alla fall, och såg säkert inte kloka ut... Det var tider det :)

Av Peter - 12 december 2007 10:46

Ja, då har jag testat både det ena och det andra och det funkar ju klockrent. Jag ber om ursäkt för den suddiga mmsbilden, den är från mobilkameran och hunden var inte riktigt stilla :)


Jag är såld. Det funkar redan bättre än AB, där kunde jag inte mms-blogga t ex, men det går ju utmärkt här. Fast det är synd att man bara får ladda upp 100 bilder. Nä nu har jag suttit vid datorn alldeles för länge, jag ska ta mig an lite hushållssysslor så man inte får skäll när sambon slutar jobbet... Jag känner mig som hemma.

Av Peter - 12 december 2007 10:45

Och så testar jag ett mms också. På bilden en 8 veckors valp...

Av Peter - 12 december 2007 10:41

det är dyrt att smsblogga, men vad gör man inte? Det måste testas helt enkelt.

Av Peter - 12 december 2007 10:07

Välkommen hit får jag väl säga till mig själv, nu när jag flyttat från AB bloggen hit och till en bättre fungerande blogg får man hoppas. Det var ju sånt förbannat krångel där på AB så man fick gåshud... Nu ska jag testa lite olika funktioner här så får vi se vad det blir. Det känns bra i alla fall.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards