Alla inlägg den 20 december 2007

Av Peter - 20 december 2007 16:12

Klockan 04:13 i morse vaknade jag som så många gånger förr, men det var ett tag sedan nu måste jag tillägga, av att Oskar ropade; PAPPA! Göö ååniing väälliing... -Nej, sov lite till istället, svarade en smått trött pappa. Då vänder han sig till mamman; Mamma..? Pappa vill inte göö ååniing väälliing... -Ska mamma gå upp istället då? Frågar hon och svaret har ni redan gissat.


Jag hör sovrumsdörren öppnas och sen Oskars mamma som säger lite försiktigt; Det är nåt som låter, jag törs inte gå ut... Och det var faktiskt nåt som lät. Väldigt konstigt. Jag gissade på att det liksom haglade iskulor ner på fönsterbläcket och mot fönstret. Men det stämde inte riktigt, det kom från köket... Vi kikade in lite försiktigt och det kom från micron, eller i närheten av den i alla fall. Micron lyste inte så då tippade jag på vattenkokaren som stod där bredvid, men jag gissade fel igen.


På micron stod det ett sånt där fiskspel som är Oskars, ett sånt där man måste dra en knapp åt ena hållet, ganska hårt, för att det ska starta, och sen åker fiskarna omkring och gapar och man ska försöka fånga dom med ett litet spö när dom stänger munnen... Där åkte fiskjävlarna omkring mitt i natten och gapade, stängde munnen, gapade, stängde munnen... Och det var ett herrans liv. Hur kunde det där spelet starta mitt i natten? Av sig själv?  Man får ju gåshud för mindre...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards