Inlägg publicerade under kategorin OS 2008

Av Peter - 11 augusti 2008 22:15

Satt och slötittade på handboll idag, så där som man gör på just handboll, det är ju inte förrän i slutet av matcherna det börjar bli intressant i alla fall. Sverige spelade mot världsmästarna Ryssland och gav dom en rejäl match, även om dom nu fick stryk. Men vid ställningen 23-24 hände nåt märkligt, Sverige kvitterade, jag jublade och tänkte att nu jävlar tar vi ryskorna, men målet godkändes inte, spelet var tydligen avblåst innan på grund av att svenske ledaren begärt time out... Va fan det var det dummaste jag nånsin varit med om, varför tar man inte en time out vid ett spelavbrott, så som man gör i andra sporter? Nä, mitt i ett anfall blåser man av, hur kul är det? Annars har det varit lite os-tittande för min del idag...

Av Peter - 10 augusti 2008 11:37

Då har Sverige tagit sin första OS-medalj, ett silver för Emma Johansson i cykel. Härligt värre, jag stod upp framför tv:n och skrek som en galning för att få fram henne till guld, det var nära, men va fan, ett silver var väl en liten sräll av henne det med. Jag visste inte att hon fanns förrän jag slog på tv:n och såg att hon var med i den stora klungan med 5 mil kvar till mål. Jag hade ju räknat med den andra, Ljungskog, att hon kanske skulle ha medaljchans, men så kommer det en för mig helt okänd tjej och tar silver. Härligt. Mera medaljer vill vi ha!

Ovido - Quiz & Flashcards